søndag 2. desember 2012

Skitntinden Tromsøs beste skifjell


Skitntinden Tromsøs beste skifjell.
Smaken er som baken, men måtte jeg velge et fjell på Kvaløya, så ville jeg har valgt Skitntinden, ja de fleste dagen vil jeg ha valgt denne utskjellte, oppkjørte, utdatterte, kjedelige fjelltoppen. Men den har gitt meg mange av mine fineste skipplevelser gjennom de siste 20 år.

Etter en lang periode uten nedbør er skiføret i området svært ugunstig. Å planlegge en topptur på Skitntinden er et risikoprosjekt med skare og blå is som sannsynlig scenario. Dette var mine skivenner mer klar over enn meg, slik at det var kun Terje som lot seg lokke/true med på tur i løfte om pudder i høyden.
Det var nysnø fra parkeringsplassen, dog ikke mer enn så vidt synlig og 12 minus. Lenger opp derimot var det 5 cm fersk snø som vinden hadde traktert ulikt, men godt kjørende på. Oppsummert: overraskende godt føre, noen fine svinger ble det. Kaldt….  





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar